fredag 7 september 2012

intryck

Det går lite upp och lite ner och lite svårt har jag nog att förstå att jag är här. Kurserna verkar väldigt intressanta, jag har trevliga korridorsgrannar och fin utsikt.


Masthuggskyrkan. Beklagar urusel webcam-kvalité.

Varje morgon känner jag dock oftast akut Åbo-abstinens. Har svårt att minnas varför jag egentligen tyckte det var en bra idé att åka hit, lämna käraste, vänner, Prosa, Arken och allt det där som jag ju faktiskt trivs så bra bland. I och för sig är det lätt att glorifiera "hur saker brukar vara" när man inte är där.

Nå, jag har upptäckt några goda botemedel mot hemlängtan i alla fall. Till exempel kan jag gå ut på "bakgården" och titta på utsikten.



Eftersom jag älskar klippor och berg känns det här som ett bra ställe att bo på.



Sådant här uppmuntrande hittar man också.

Går jag ner från berget och börjar ströva runt i Majorna blir känslan bara bättre. Caféerna, butikerna, gatorna. Jag känner nog att jag ska kunna bo här. Dessutom är det inte långt till Slottsskogen där det är svårt att förstå att man är mitt i staden. Där finns ankor. Och man kan sitta och läsa Foucault och äta hallonbåtar och vara ganska nöjd.

Vansinnets historia under den klassiska epoken.

Så, det tar sig. I går fick jag också mina första kort på posten och drack mina första öl med en ny vän. Mycket fint. Så vi kör vidare. Bara min dunderförkylning går om ska det väl bli lite klarare tankar i skallen också. Nu blir det typ bara tack och hej då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar