söndag 11 november 2012

paprikor och biljetter och saknad och roliga nyheter

Har seriöst dille på fyllda paprikor just nu. Fyller dem med ALLT. För det är så otroligt trevligt, när man tröttnat på att äta sina såsröror med pasta eller ris, att istället sleva in nämnda röra i paprikahalvor, riva på lite ost, och sedan förvara i ugnen en liten stund, tills osten ser trevligt smält ut. Enkelt att tillreda, en njutning att förtära. Detta avhjälps förstås också av att Hemköp har haft specialerbjudande på paprika nu i några veckor.
Tonfisk, svamp, bönor, pastagryta, spenat - hittills har allt fungerat. Bara så där som tips (håhåjaja, om det var något jag trodde att jag INTE skulle blogga om var det nog recept, men där ser man)!

Antagligen beror detta matprat på att jag är vrålhungrig och lite ledsen efter att Adrian hoppat på tåget i förmiddags. Fyra dygn går allt för fort. Får trösta mig med att dagens inknappande av kreditkortskoder (fler gånger än jag egentligen tycker man får göra på en söndag) har säkrat snara återseenden när det blir dags för mammas 50-årsdag, och så småningom Litterärt skapandes julfest (och avslutning! snyft.) följt av jullov. En hel del SJ och Viking Line att se fram emot alltså, tjohoj.

Men när jag på nästa års sida tar båten hit igen kommer jag faktiskt inte att vara ensam! Då hägrar samboliv i trähuslägenhet, och trots att alla papper inte är fullkomligt slutgiltigt spikade är de såpass spikade att jag vågar hurra-tjuta och dansa runt lite grann. Så nu gör jag det!



Nu ska jag slita ut nätkabeln och tvinga mig att studera litteraturhistoria ens en liten stund. Tills jag ska halka ner för berget för att träffa en vän och kolla in Trubadurslam nere på Musikens hus. Men nästa vecka, visionerar jag djärvt, ska jag återfå min forna pluggighet. För jag är ju nog rätt förtjust i det litterära vetandet som jag håller på med. Finns bara så mycket annat som också är förtjusande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar